Ledare - Utbildningar

Grönt Kort - En obligatorisk kurs för alla ledare

BFK ställer som krav att samtliga ledare och tränare som har direktkontakt med spelare från 6–19 år ska gå Grönt Kort-utbildningen.

Grönt Kort är en gemensam satsning tillsammans med Skåneidrotten, Skånes Handbollsförbund, Skånes Innebandyförbund och Skånes Ishockeyförbund. Har man gått kursen i någon av de andra sporterna är man godkänd även för fotboll. Dock är den för fotbollen utökad och något bredare, så vi rekommenderar att man går den för fotbollen.

Rätt idrottsmiljö och ledarskap för våra barn och ungdomar utvecklar, formar och motiverar dem, både som idrottare och människor. Med det gröna kortet kan vi tillsammans skapa en tränings- och tävlingsmiljö som är ännu bättre och roligare. För det är livsviktigt att barnen och ungdomarna har skoj när de tävlar och tränar.

Läs mer på Skånes FF hemsida: https://www.skaneboll.se/utbildning/tranare/gront-kort-ledare/

Nytt tillfälle är planerat till tisdagen den 24/10 2023 kl. 18 i Bjärreds IF´s klubblokal. Man anmäler sig via länken: Anmälan till Grönt Kort-utbildning under hösten 2023.

OBS! Anmälan är bindande.

Sista dag att anmäla sig är söndagen den 15 oktober.