SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Borgeby Fotbollsklubb
- Spelglädje gör skillnad -
Ledare - Info

A

Ansvarsområden - vem som är ansvarig för vad inom föreningen hittar du under Styrelse och/eller Ansvarsgrupper.

B

Bollflickor - Till Damlaget hemmamatcher i krävs 6 bolltjejer. Varje ungdomslag får tilldelat minst en match per termin. Bolltjejerna är med och hjälper till och hämtar bollar under matchen. I paus får de korv och dryck i kiosken. Varje bollflicka får bjuda en förälder (eller motsvarande) till matchen. 

 

Borgeby CupBorgeby Cup annordnas varje år i augusti. Arrangörer är F14. Föräldrar från samtliga lag förväntas hjälpa till under dagen med att stå i kiosken, grilla, planer, omklädningsrum mm.

D

Domare (ungdom) -  Du som är domare skall meddela BIF- eller BFK-kansliet ditt mobilnummer,  mailadress, samt kontonummer för utbetalning av arvoden. Lagledarna för den matchen ni skall döma kontaktar er ett par dagar innan match för att bekräfta tid och plan. Om ni skulle få förhinder är det viktigt att detta meddelas domaransvarig och/eller domartillsättaren om byten.

 

Ungdomsdomarna är en väldigt viktig del av spelarutvecklingen hos alla spelare i föreningen. Utan dessa skulle vi inte kunna ha matcher för alla våra yngre spelare som behöver just matchträning för att utvecklas ytterligare från den träning man har.

 

Domararvode - Som föreningsdomare får du ett arvode vid dömning. Storleken på arvodet varierar på om du dömer ensam eller om ni är fler. Dessutom varierar arvodet beroende på vilken spelform som gäller. Om det är 5 mot 5, 7 mot 7, 9 mot 9 eller 11 mot 11. Arvodet hanteras av domartillsättningen. Arvodet är också synkat mellan BFK och BIF.

 

Domartillsättning - I samband med ökat samarbete med Bjärreds IF (BIF), har föreningen under våren 2023 ändrat rutinerna vid domartillsättningen. Barn och ungdomsmatcher upp till och med 16 år (men inte F14-DM och F16-DM), tillsätts av föreningsdomare.

All tillsättningen och utbetalningen av domararvoden hanteras helt och hållet av Bjärreds IFs kansli och specifikt där Christel.

I början av säsongen, samt kontinuerligt, fördelas domarna på de planerade matcherna och detta ligger som en grundplan för domarna och ledarna att förhålla sig till. 

 
Det är av yttersta vikt att ledarna för den planerade matchen kontaktar den eller de tilldelade domarna 1 eller 2 dagar innan match för att bekräfta tid och plats för matchen. I samband med det ökade samarbete mellan föreningarna, kan det tillsättas domare från båda föreningarna. Men vid tillsättningen kommer det att prioriteras domare från respektive förening. Det kan också hända att domaren/domarna kommer från helt annan förening.
 
Om ni har frågor gällande domartillsättning eller domararvodesutbetalning, vänligen kontakta Christel på BIF-kansliet.
 
Domarutbildning - Domarutbildning erbjuds BFK:s spelare från det året de fyller 14 år. Det rekommenderas att alla spelare går domarutbildningen det året och att alla provar på att döma minst två matcher som ett led i sin fotbollsutbildning. Man börjar med att döma 5- och 7-manna matcher.
 
Vid dömning är det ett krav från Skånes FF att domaren har genomgått någon typ av utbildning det år man dömer. Det finns nybörjar- och olika former av fortsättningskurser.

 

För att minimerar risken att hamna i en situation där man dömer potentiella lagkamrater, rekommenderas att domarna är minst två år äldre än de lag de dömer. För att domarna ska få tillräckligt med matcherfarenhet rekommenderas också att de initialt  dömer matcher i par samt deltar som domare på Borgeby Cup och vid förfrågan från Bjärreds IF även på BIF-Cupen.

 

Matchersättning för domarna fastställs varje år av styrelsen för Borgeby FK.

 

Distriktsmästerskap - Vid 14 och 16 år spelas DM (Skåne Distriktsmästerskap) utomhus där Borgeby FK:s lag uppmanas att delta. I DM får varje klubb bara delta med ett lag i respektive åldersklass F14 och F16
F
Facebook - klubbens officiella sida heter Borgeby FK
 
Försäljningsmöjligheter - Kontakta gärna Sponsoransvarig för tankar och förslag kring sponsring och försäljning för att att öka lagens intäkter
 

Föräldramöten - är viktig del i samspelet mellan lag, föräldrar och barn. En bra dialog med föräldrarna är väsentlig för att engagera dem i lagets utveckling och bedriva en bra verksamhet.

Minst två föräldramöten per år rekommenderas. Under föräldramötena görs uppföljning av träning och matcher, kommande aktiviteter, särskilda fokusområden etc. Huvudansvarig ledare är ansvarig för att föräldramöten genomförs.

 

Föräldrarengagemang - Föräldragrupp,  Borgeby FK är en ideell förening där tränare och ledare ställer upp oavlönat. För att få aktiviteterna runt laget att fungera uppmanas föräldrar (som inte redan är ledare) att engagera sig genom kioskbemanning, match- och cuparrangemang, sponsring och försäljning för att dryga ut lagkassan, arrangera sociala aktiviteter utanför träningar/matcher och/eller samordning av transporter. 

 

Varje lag bör ha en föräldragrupp vars uppgift är att ta hand om den del av lagets verksamhet som inte är direkt fotbollsrelaterad. Fördelning av uppgifter görs i nära dialog mellan föräldragruppen och ledarna/tränarna för lagen. Dessa uppgifter kan inkludera bl. a bemanning av kioskpass vid lagets kioskveckor och Borgeby Cup, sponsring och försäljning för att dryga ut lagkassan, arrangera sociala aktiviteter utanför träningar/matcher, samordning av transporter m.m. 

G

Grönt Kort - BFK ställer krav på att ledare/tränare som har direkt kontakt med spelar från 6-19 år har genomgått Grönt kort-kursen som är framtagen gemensamt av de större sporterna i Skåne. Har man gått kursen i någon av de andra sporterna är man godkänd. Kursen är framtagen tillsammans med RF-SISU Skåne, Skånes Handbollförbund, Skånes Innebandyförbund och Skånes Ishockeyförbund.

H
Hemsida - www.borgebyfk.se är föreningens officiella hemsida. Hemsidan är vårt ansikte utåt. Här kan man hitta information om våra lag, föreningen och kalender på vad som händer. På föreningens hemsida har varje lag en egen lagsida (Under fliken Senior respektive Ungdom). Läs mer om dessa sidor under Lagsida
I

Ica Maxi Lödde - På Ica Maxi i Löddeköpinge kan ni handla till lagaktiviteter till rabatterat pris på faktura. Två personer från varje lag kan få behörighet att handla. Meddela Ungdomsansvarig de två namnen och email-adress samt personnummer, de får sen info om hur inköp på Ica Maxi går till. 

 

Inomhusträning - Under vinterhalvåret tilldelas de yngre lagen träningstid inomhus. De äldre lagen erbjuds inomhusträning som komplement till utomhusträning under vintern. Upp till F12 bekostas hallhyran av Ungdomsgruppen, medan Ungdomslag som väljer att träna inomhus bekostar detta själva (via lagkontot). Vet man med sig att tiden inte kommer att nyttjas är det viktigt att denna avbokas hos kommunen. Medvetet outnyttjad lokal som inte avbokats kommer att debiteras lagkontot. 

Nycklar/taggar till hallarna måste hämtas och kvitteras ut personligen i Lomma Kommunhus. 
 
Instagram - Borgeby FK finns på Instagram. Många av våra lag är också representerade med sina respektive lag. Gå in och gilla! Tagga gärna Borgeby FK eller använd #borgebyfk eller #heja_bfk när ni postar relevanta inlägg på Instagram
K

Kansliservice - BFK använder SportAdmins digitala faktureringssystem. Information om vad detta innebär finns också på hemsidan
(www.borgebyfk.se/nyheter/?ID=125013&NID=776515). Genom att betala medlems- och träningsavgifter bekräftats automatiskt spelarens plats i laget. Viktigt att veta i och med detta är att medlemmar som inte betalat fakturan inom utsatt tid automatiskt faller ur laglistan i SportAdmin.
För frågor om Kansliservice hör av er till Kansliet. 

 

Kiosk - På Borgeby IP finns kiosk som (oftast) är öppen i anslutning till match under vår - höst. Kiosken delas mellan Borgeby FK och Bjärreds IF, som också delar bemanningen av kiosken sinsemellan. Mer information om Kiosken finns under Borgeby IP > Kiosk.

 
Kioskbemanning - Alla åldersgrupper i Borgeby FK tilldelas veckor då de är ansvariga för kiosken på IP. Laget ansvarar för att bemanna de tilldelade kioskpassen under deras kioskveckor.  
 
Kvittoredovisning - När ni gör inköp från lagkonto eller annat föreningskonto krävs att ni redovisar kvittot till kansliet för utbetalning. Särskild redovisningsblankett ska användas - en blankett per kvitto. Ifylld blankett lämnas i postfacket för Kansli. Glöm inte att markera vilket lag betalningen avser. Blanketten finns i postfacket Kassör i klubbstugan, eller under Föreningen > Dokument på hemsidan.
Observera att detta även gäller vid köp på faktura. 
 
Kristhantering - Borgeby FK har utsett en krisgrupp (namn och tel. nr finns i krishanteringsdokumentet) om något skulle inträffa. 
 
Kommunmästerskap - Tillsammans med BIF och GIF Nike (Lomma) så anordnas varje höst ett kommunmästerskap. Beroende på vilken förening som stå som arrangör är man antingen på Borgeby IP eller i Lomma.
 
Kontaktuppgifter - Kontaktuppgifter till Kansli och Styrelse hittas på hemsidan under Kontakt.  Kontaktuppgifter till de olika lagen finns under respektive lags hemsida eller under sidan Våra lag. Ledare kan också logga in i SportAdmin för detaljerade kontaktuppgifter till spelare och ledare. 
 
Kontaktperson kansliet/lagledare: Varje lag ska ha en lagledare/administrativt ansvarig som också är den som är lagets främsta kontaktperson till kansliet. Det kan vara, men måste inte vara huvudansvarig för lag.
L
Lagkonto - Varje lag har ett konto som föreningen hanterar med pengar avsatta för det enskilda laget. Lagkontot administreras av kansliet och endast namngivna ledare har rätt att begära uttag ur lagkassan mot uppvisande av kvitto. 

 

Till lagkassan läggs också de pengar som laget samlar in via försäljningar och dylikt, samt de pengar som föreningen överför två gånger per år för att täcka delar av material och klädinköp, domarkostnader, anmälningsavgifter och dylika laggemensamma kostnader. Föreningen gör utbetalningar till samtliga lagkonton två gånger per år förutsatt positivt kassaflöde samt en budget i balans. Fördelningen sker enligt beslutad fördelningsnyckel och var utbetalning sker efter beslut i styrelsen.

 

Lagkassa som hanteras av privatperson utanför Borgeby FK är inte tillåten.

 

Lagsida - lagets egen webbsida på föreningens officiella hemsida. Denna sida ska vara uppdaterad med information om laget, dess träningstider och kontaktuppgifter till tränare eller andra lagledare. De enskilda lagen utser en hemside-ansvarig som ser till att informationen på sidan är aktuell.

 

Ledarjacka - alla ledare kan beställa en ledarjacka/vinterjacka av klädansvarig. En deposition på 500 kr betalas till kansliet. Om ledaren slutar återlämnas jackan och depositionsavgiften betalas tillbaka.

 
Ledartröja - Ledarkläder beställs på Action och Trends av föreningens klädansvarige. Utöver de ledarkläder som förening står för, beställs och köps dessa via webbshopen
 
Ledarutbildning - se mer under Ledare > Utbildning
 
LOK-stöd - LOK-stödet är ett utbildningsbidrag som vi får av Riksidrottsförbundet (RF). Bidrag får vi för all närvaro på spelare från 7 års ålder och upp till de fyller 25 år. Detta sker i vårt medlemsregistersystem, SportAdmin. LOK-stödet är en stor och viktigt inkomstkälla för föreningen,  det är därför mycket viktigt att ni för in all närvaro. Det kan vara allt från träning, matcher, avslutningar, lagaktiviteter
M
Matchställ -  Ett matchställ är matchtröja, shorts och strumpor. Föreningens ordinarie matchställ (hemmaställ) är vit tröja, vita shorts och vita strumpor. Bortastället är röd tröja, svarta shorts och svarta strumpor. Matchställ beställs via länk på föreningens hemsida. 
Ungdomslagen får byta till svarta eller röda shorts i stället för vita i hemmastället, detta bekostas av lagen själva och måste registreras/anmälas till serie/cup (styrelsebeslut augusti 2020).

Klubben tillhandahåller matchställ till och med 5-mot-5 spel. Från det år laget spelar 7-mot-7 bekostar laget själv sina matchställ.
För frågor om matchställ och -kläder, kontakta klädesansvarig inom Ungdomsgruppen.
 

Material Varje lag får ett startkit innehållande bollar, sjukvårdsväska och grundläggande tillbehör för träning från föreningen. När laget byter spelform och bollstorlek står föreningen för de nya bollarna (och de mindre bollarna lämnas tillbaka), det samma gäller västar. Om man behöver nya bollar eller västar däremellan bekostas detta av laget liksom annat material som inte ingår i startkitet. Målvaktshandskar bekostar laget själv. Målvaktströjor finns till utlån i de minsta storlekarna.

 

Laget har rätt att hämta ut bollar i en större storlek när man byter spelform och bollstorlek, och då samtidigt lämna in de mindre bollarna. Om man behöver nya bollar däremellan får laget betala själv.

 

Laget har även rätt till nya västar när de man har har blivit för små. De gamla västarna lämnas tillbaka till föreningen.

 

Målvaktshandskar köper laget själv. Målvaktströjor har vi några till utlån i de minsta storlekarna.

 

För frågor om material, förråd och startkit kontakta Materialansvarig inom Ungdomsgruppen.

 

Medlemsavgift - Medlemsavgiften betalas årsvis. Avi skickas via e-mail. 

 

Matchvärd: ska finnas vid varje barn- och ungdomsmatch, med främsta uppgift att stötta domaren. Västar till matchvärd finns i Ungdomsförrådet (i en vit back på hyllan med gemensamt material). 

N
Nya medlemmar - När ni får nya medlemmar till ert lag är det viktigt att de går in och anmäler sig via vår hemsida. På första sidan finns en “Bli Medlem”-puff som leder till anmälningsformuläret. På detta sätt säkerställer vi att all nödvändig information om den nya medlemmen kommer in i systemet. Det är viktigt att medlems- och träningsavgifterna betalas för att försäkringar och licenser ska gälla. 
 
Nycklar - nyckel till klubblokalen, förrådet, toalett och korridor hämtas ut på Kansliet. Nycklar måste lämnas tillbaka till kansliet då den inte längre används, eller då ledaren slutar. Nyckeln är personlig och får inte överlåtas till annan person.
Nycklar till kiosk, grill e dyl finns i nyckelskåp i Klubblokalen. Kontakta kansliet för kod.
 

Närvarorapportering - för varje aktivitet som sker inom laget ska närvaro av de deltagande rapporteras i SportAdmin. 

P

PlantilldelningBorgeby FK och Bjärreds IF har tagit fram ett gemensamt tränings- och matchschema dels för att  förenkla planeringen från säsong för säsong, dels för att undvika överbelastning av gräsplanerna. All plantilldelning görs av BIF:s kansli, både för BFK och BIF. Vill ni boka in en extra träning behöver ni kontakta BIF:s kansli i förväg för att säkerställa att planen är ledig och bokningsbar. Ingen träning får ske utan att först boka planen.

 

Postfack: alla lag har egna postfack i klubbhuset och där läggs med jämna mellanrum information från kansli och förening. Ledarna förväntas titta i sina postfack åtminstone en gång per vecka.

 

Planeringsmöten etc. -Varje gång ni har ledarmöte, informations- eller utbildningsmöte eller dylikt med minst 3 personer/tillfälle och minst en studietimme (45 min) ska detta anmälas till Kansliet. Klubben kan då ansöka om bidrag för den tid ni lägger ner på dessa aktiviteter.
R

Registerutdrag från Polisen - alla ledare, anställda och andra som som har direkt och regelbunden kontakt med barn inom BFK ska lämna in ett registerutdrag ur Polisens belastningsregister, läs mer under Ledare > Registerutdrag. Inlämnat (och godkänt) registerutdrag är ett krav för att nya ledare ska kunna få ut en ledartröja. Kontakta Jörgen på kansliet för att bestämma tid för uppvisande av utdraget. Ett nytt utdrag ska lämnas in varje år.

 

Resultatrapportering - Från och med säsongen 2023 skall även alla barnmatcher (upp t.o.m. 12 år) rapporteras.

Så här skriver SkFF: Slutresultatet rapporteras av ledaren via SMS till 0730 - 126 126 (matchnummer hemmamål bortamål) men det går också att rapportera slutresultat via FOGIS och sin föreningsinloggning. Matchresultaten kommer endast att användas i föreningsdialoger för att skapa jämnare serier, dvs endast för internt bruk inom Skånes FF. Inga slutresultat eller tabeller kommer under några omständigheter att offentliggöras!

 

Roller i laget - Varje lag behöver bemannas med ett antal funktioner avseende dels träning och spelarutveckling men även för att ta hand om den del av lagets verksamhet som inte är direkt fotbollsrelaterad. Dessa senare uppgifter kan med fördel delegeras till föräldragruppen.

  • Huvudansvarig ledare = kontaktperson gentemot kansliet
  • SportAdmin
  • Kioskbemanning
  • Hemsida, och ev. sociala medier
  • ICA-konto-person - två personer per lag. Anmäls till Ungdomssanvarige.
  • Sponsring
 
Röda Tråden - I Röda Tråden ryms BFK:s gemensamma värderingar och riktlinjer som ska genomsyra klubben och alla klubbens olika lag.
Det är viktigt att alla ledare läser igenom denna och har koll på vad som står i den. 
S
Second Hand - I Facebook-gruppen Second hand fotboll i Bjärred-Borgeby kan man sälja, byta, ge bortbort eller köpa BFK och BIF-kläder, skor eller annat relaterat till BIF, BFK och fotboll 
 
Sjukvårdsväska - alla lag får en sjukvårdsväska vid uppstart. Komplettering och påfyllnad av innehållet, eller köp av ytterligare väska, bekostas av lagkassan. För frågor om sjukvårdsväskan kontakta Materialansvarig inom Ungdomsgruppen.
 
Sociala medier - Borgeby FK finns på både Facebook och Instagram. Sök på Borgeby Fotbollsklubb och/eller Borgeby FK. Många lag finns också på Facebook och Instagram. Tagga gärna Borgeby FK när ni postar på sociala medier!
 
Sommarfotbollsskola - Sommarfotbollsskolan anordnas varje år i augusti, strax för skolstart för flickor i åldrarna 7-13 på Borgeby IP. 

Under en vecka blandas skoj, lek, tävlingar och självklart mycket fotboll. Allt i en härlig mix, där det allra viktigaste är att ha kul! Ledare för Sommarfotbollen är spelare från BFK:s U15-lag

 
Spelarförsäkring - Medlemsavgiften är kopplad till en individförsäkring via SvFF. Endast medlemmar i BFK får delta på träningar och matcher. Information om spelarförsäkring: Idrottsförsäkringar Svenska Fotbollsförbundet (extern sida).
 
Spelarregistrering - From F9 måste spelare registreras i FOGIS. Kontakta Kansliet för mer information.
 

Sponsring - BFK:s verksamheten skulle inte kunna bedrivas utan våra sponsorer. Alla bidrag är välkomna – stora som små. Vill du också vara med och sponsra? Känner du någon som vill sponsra? Kontakta vår marknadsansvarige.

 

Sponsringspolicy - Vid lagförsäljning och lagsponsring med referens till BFK ska intäkterna fördelas enligt 80% till det enskilda laget och 20% till
föreningen. Föreningen har försökt skapa en modell där det ska finnas ett incitament hos lagen att vara aktiva samtidigt som föreningen ska fortsätta kunna tillhandahålla medel och service (till domare, material, anmälningsavgifter m.m), resultatdelning, samt hålla medlemsavgifterna låga givet den relativt blygsamma sponsringen vi har externt. Sponsringspolicyn hittar du här.

 
SportAdmin - SportAdmin är vårt medlemsregister och vår hemsida, kontakta kansliet så får ni inloggningsuppgifter. Här lägger ni in alla era medlemmar, för närvarorapporteringen, gör kallelse, utskick via SMS eller mejl till spelarna och föräldrarna. Andra funktioner är anmälningsfunktion, licenshantering, fakturering, allmän statistik mm. Hemsidan är vårt ansikte utåt. Här kan man hitta information om våra lag, föreningen och kalender på vad som händer. 
 
SportAdmins LedarApp - för att förenkla administration, närvarorapporterning, utskick och annat som hör ledarvardagen till har SportAdmin en LedarApp som kan laddas ner där appar finns. På SportAdmins hemsida finns manualer och instruktioner för hur denna fungerar.
 
SportAdmins MedlemsApp - Uppmana gärna föräldrar och medlemmar att ladda ner SportAdmins medlemsapp (och använd den gärna själv). Dels är det ett smidigt sätt att ha aktiviteter och kallelser samlade, men även ett bra sätt att få del av föreningens medlemserbjudande.
 
Startkit lag - Varje lag får följande material från föreningen när laget startar upp 1.a gången, för fortlöpande hantering av material se under Material.
  • En boll per spelare (max 25 stycken). 
  • Tunna eller bollväska ( + plats i förrådet)
  • En väst per spelare i fyra olika färger (max 25 stycken), inkl ring för förvaring.
  • Koner (små) - 1 set
  • Markeringsplattor - 1 set
  • Sjukvårdsväska (se ovan)

 

STU (Spelar- och tränarutbildning) - STU arrangeras av Skåneboll och F14, och deras tränare, bjuds in att delta. Efter fyra träningar, tillsammans med andra lag i samma zon, görs uttagningar inför nästa år. 

Mer information finns på www.skaneboll.se/utbildning/spelare/spelar--och-tranarutbildning-stu/.

 
Styrelsen - väljs av årsmötet och ansvarar för föreningens verksamhet. För aktuella styrelseledamöter, ansvarsområden och kontaktuppgifter, se under Kontakt.
 
T
Träningsavgift - Träningsavgiften är obligatorisk för alla spelare. I träningsavgiften ingår spelarförsäkring samt licensavgift för äldre spelare. Avgiften betalas två gånger per år, en gång för våren och en gång för hösten, och sätts efter de aktivas ålder. Läs mer under Medlem & Årskort
 

Träningsschema - fastställs för grässäsong (vår-höst) och för vintersäsong. Aktuellet träningsschema finns här 

 

Träningsövningar - SvFF har tagit fram några övningar och exempelträningar för de olika spelformerna. Dessa finns på SvFF:s hemsida: Övningar och träningspass

U

Ungdomsansvarig - utses av styrelsen och leder Ungdomsgruppens arbete och ansvarar för Ungdomsverksamheten gentemot styrelsen. Kontaktuppgifter till Ungdomsansvarig finns under Kontakt. 

 

Ungdomsförrådet - här förvarar varje lag sina bollar, västar, koner mm. Antingen har man en tunna eller så har man ett fack. Det finns även ett fack med saker som är gemensamma och som man kan låna för en träning, t ex stora koner och stegar. Det finns också sektioner för "upphittat", och för saker som är "fritt fram att ta".

 

Ungdomsgruppen - grupp utsedd av styrelsen som tillsammans ansvarar för Ungdomsverksamheten gentemot styrelsen. Ungdomsgruppen och de respektive ansvarsområdena finns under Ansvarsgrupper

 

Ungdomsmöte - möten med och för ledare för barn- och ungdomslagen i BFK. Anteckningar från tidigare möte finns här, samt information om nästa möte

 

Uppstart av nytt lag - Det året som tjejerna fyller 6 år välkomnar vi dem till föreningen. Under våren (maj) anordnar vi två provträningar som F13 håller i, med hjälp av sina tränare.  Vi hoppas sedan att F13 kan fortsätta vara mentorer för det nya laget. Det kan innebära att F13 kommer på någon framtida träning, att det nya laget får se någon match som F13 spelar, och att F13-tränarna kan vara mentorer till de nya tränarna.

 

Intresserade ledare bjuds in till uppstartsmöte av Ungdomsgruppen i augusti innan uppstarten av höstsäsongen. 

 
Utbildning - se Ledarutbildning
 
Utvecklingssamtal -  f.r.o.m 13 års ålder (U13) skall personliga utvecklingssamtal på ca 30 min hållas en gång om året mellan november  - mars. Dessa samtal ska dokumenteras. Dokumentationen sparar hos Borgeby FK digitalt. Inför samtalet får spelare förberedande frågor som hon skall svara på under mötet. Samtalen skall hållas av två tränare/ledare och förälder måste närvara tillsammans med spelaren. Om möjlighet finns hålls även ett litet samtal på 5-10 min under juni/augusti, detta är dock inget krav. Även här skall samtalet hållas av två tränare/ledare och förälder måste närvara tillsammans med spelaren
 
V
Vinterträning - mellan oktober och april sker all träning antingen på konstgräsplanerna och/eller inomhus. De yngre lagen tilldelas endast halltid inomhus under denna period. Då utbudet av konstgräsplaner är begränsat, krävs det kreativitet, flexibilitet och förståelse från alla parter för att få kvalitet för spelarna och träningen under denna period.
Å
Årsmöte - Årsmötet är föreningens högsta beslutande organ. Årsmöte ska hållas före utgången av mars varje år. 
 
Sponsorer