Välkommen som medlem till Borgeby FK!

Borgeby FKs (BFKs) verksamhet bygger på ideellt engagemang hos styrelse, ledare och föräldrar.

Inga styrelsemedlemmar erhåller någon ersättning.

Föreningen arbetar för att bibehålla en låg medlemsavgift så att alla barn och ungdomar kan ges möjlighet att spela fotboll.

Som förälder till spelare, har man ett ett föreningsansvar som innebär att man hjälper och stöttar på ett sådant sätt som verksamheten kräver för att kunna bedrivas och gå runt.

Det är tillsammans som vi tryggar föreningens ekonomiska förutsättningar och ge våra spelare möjlighet att åtnjuta träningar, träningsutrustning, cuper, seriespel, inomhushallar, domare, klubbstuga, kiosk, osv.

ANMÄLAN

Registrering av medlemskap sker via länkarna nedan.

Gällande anmälan av spelare förbehåller sig BFK rätten att vid brist på ledare i det aktuella laget, upprätta ett kösystem där barn vars föräldrar ställer upp som ledare har förtur.

MEDLEMS- OCH TRÄNINGSAVGIFTER

Dessa avgifter fastställs av årsmötet. Gällande avgifter finns under Föreningsavgifter.

MEDLEMSÅRET
Medlemsåret sträcker sig från 1 januari till 31 december innevarande år.

INDIVIDFÖRSÄKRING & SPELARLICENS

Medlemsavgiften är kopplad till en individförsäkring via SvFF.

Upp till och med 8-års ålder är det en gruppförsäkring som gäller.  Från 9-års ålder är varje spelare individförsäkrad.

Endast medlemmar i BFK får delta på träningar och matcher.

För äldre spelare ingår även en spelarlicens i medlemsavgiften, vilket ger medlemmen rätt att spela matcher.

Information om spelarförsäkring: Idrottsförsäkringar Svenska Fotbollsförbundet (extern sida)

MEDLEMSKORT

Medlemskapet i Borgeby FK är personligt. Medlemskortet får du digitalt i SportAdmins medlemsapp (laddas ner från AppStore eller Google Play) när medlemsavgiften är betald. Barns medlemskort finns i vårdnadshavarnas medlemsapp.

Som medlem i Borgeby FK får del av erbjudanden från partners. Dessa erbjudanden är kopplade till det digitala medlemskortet. Har du ingen smartphone ber vi dig kontakta Kansliet för att få ett fysiskt kort.

PROVTRÄNING

Provträning kan äga rum under en tvåveckorsperiod, därefter ska anmälan göras och avgift betalas.

UPPDATERING AV PERSONUPPGIFTER
Görs via formuläret Uppdatera medlemsuppgifter på Medlems- & Entrésidan.