Som medlem i Borgeby FK täcks du av Folksams spelarförsäkring.

Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som inträffar under deltagande i Svenska Fotbollförbundet, dess distriktsförbund eller av förening anordnad match eller organiserad träning i fotboll eller fotbollsskola samt under direkt färd till och från dessa aktiviteter.

Om aktivitet sker på annan ort än hemorten, även utomlands, gäller försäkringen. Även under resor och vistelse i samband med denna. Mer info om detta kan ni läsa här!

De flesta olycksfallsskador inom idrotten kan du anmäla och klara av direkt med ett enkelt telefonsamtal.

Ring Folksam på telefon 08-772 87 40. Telefontid är måndag-fredag 8.00-16.00.

Skadeanmälningsblankett finns här!