Borgeby Fotbollsklubb
- Spelglädje gör skillnad -

Medlems- & träningsavgift 2024

Medlemsformerna och avgifterna beslutades av stämman 2024 den 7 februari och är anpassade till Bjärreds IF.

• Medlemsavgiften är 400 kr/år (spelare, ledare, styrelsemedlemmar) och betalas en gång per år (tillsammans med vårens träningsavgift).

Medlemsavgiften för stöd/supportermedlemmar är hälften. Alltså 200 kr/år.

Medlemskapet innehåller:

• Medlemserbjudande via Medlemskortet i SportAdmin-appen*, tex:
      • Ta del av rabatter på produkter hos klubbens sporthandlare ActionochTrend i Skurup.
      • Möjlighet att via Sponsorhuset få rabatt hos 600 nätbutiker
    • Rösträtt på årsmötet (för de 15 år och äldre)
    • Försäkring via SvFF.
    • För äldre spelare ingår även en spelarlicens i medlemsavgiften

För aktiva spelare och ledare ingår dessutom:

• Träning flera gånger per vecka
    • Delta i matchspel och seriespel
    • Spelare och ledare är försäkrade hos Folksam under träningar och matcher

• Träningsavgiften är obligatorisk för alla spelare. Avgiften betalas två gånger per år, en gång för våren och en gång för hösten, och sätts efter de aktivas ålder enligt:

- 6 år och yngre (födda 2018 eller senare): 1 000 kr/år (500 kr/termin)
    - 7 - 8 år (födda 2016 - 2017): 1 200 kr/år (600 kr/termin)
    - 9 - 12 år (födda 2012 - 2015): 1 500 kr/år (750 kr/termin)
    - 13 - 14 år (födda 2010 - 2011): 1 700 kr/år (850 kr/termin)
    - 15 år och äldre (födda 2009 och tidigare): 1 800 kr/år (900 kr/termin)

Träningsavgiften betalas endast av spelare och görs en gång per termin. Det vill säga en gång på våren och en gång på hösten.

OBS! Notera att träningsavgiften betalas för den ålders- och träningsgrupp man ingår i.

Till exempel om man ingår i senior-gruppen, betalar man träningsavgift motsvarande senior. Oavsett när man är född.

Genom att betala medlemsavgiften godkänner ni enligt GDPR att ni/ert barn får finnas med/synas på Borgeby FK:s hemsida och i andra Borgeby FK relaterade sammanhang.

Betald medlemsavgift bekräftar också att ni såsom vårdnadshavare/medlem även kommer att vara behjälplig för laget/föreningen och stötta det på ett sådant sätt som verksamheten kräver för att kunna bedrivas och gå runt. Detta inkluderar bland annat aktiviteter såsom kiosk- och cupbemanning, matchvärd och skjuts till bortamatcher och annan support i enlighet med Borgeby FK:s Röda Tråd.

Borgeby FK är såsom allmännyttig ideell förening momsbefriad enligt 4 kap 8 § i momslagen.

*Medlemskortet får du digitalt i SportAdmins medlemsapp (laddas ner från AppStore eller Google Play) när medlemsavgiften är betald. Barns medlemskort finns i vårdnadshavarnas medlemsapp.

Stöd Borgeby FK