U14 (födda 2010)

Äntligen säsongsstart!
2021-05-09 13:19
Träningmatch 9/5 2021

Tänka att vi äntligen fick en match igen efter nästan sju månaders uppehåll!

Vi fick Lunds FF på besök, en motståndare som vi i år även kommer att möte i A-serien i Sydväst. Tyvärr gav våra tjejer inte lundatjejerna något vänligt välkomnande utan efter en snabb målexplosion ledde vi med 7-0 redan efter de första tjugo minterna. Resten av matchen fick Lund spela med en extra spelare, men trots att det då blev lite tjockt med spelare på planen så gled våra tjejer iväg till en seger med 13-0. Det hettade dock till några gånger där bak men med slitande backar och några fina målvaktsräddningar så höll vi nollan bakåt.

Även kul att både Tuva och Annie nu gjort debut i den vita tröjan. Nu hoppas vi bara på fler matcher i vårsolen! Nytt försök inom kort!